Ads 468x60px

sâmbătă, 30 noiembrie 2013

Sataniștii din mijlocul nostru

Subiect mediatizat în prag de evenimente mondene blamate în mediul ecclesial și neluat în serios în presa națională cultul diavolului este asociat doar cu o subcultură periferică a unor tineri săturați de excesele amorale ale interlopilor în sutană. După mine, măscăricii care n-au habar să deosebească ateismul de agnosticism sau satanism nu prezintă atât pericol pentru societate cât acei indivizi care sub masca de ”îndrumători religioși” își văd doar de interesele obscure.

Satanismul ca entitate ocultă nu-și promovează acțiunile ci asigură realizarea lor practică. Adepții acesteia nu sunt recrutați prin reclama sau publictate, ei se regăsesc acolo prea puțini îi caută – inclusiv printre clerici.
~ ~ ~

Am avut neplăcuta experiență să mă adresez și eu odată unui preot într-o problemă sufletească acută ivită neașteptat la una dintre colegele mele de lucru la primirea unei vești triste. I-am propus să se mărturisească și să primească un sfat duhovnicesc la cel mai apropiat locaș de cult. Chiar dacă am prins părintele paroh pe loc și chiar dacă biserica era în centrul Chișinăului popa (al cărui nume nu vreu să-l zic) ca răspuns la rugămintea mea s-a uitat cu o grimasă inexpresivă la ceas și a ieșit la fel de calm din biserică spunându-mi că va reveni peste câteva clipe. Nu l-am mai văzut nici peste 5, nici peste 15 minute și nici după o oră. Colega mea care era jurnalistă, și-a făcut concluziile iar eu mi-am spulberat iluziile. Dacă l-aș întreba acum pe acest cleric dacă știe ce-a făcut sunt sigur că nici nu-și mai aduce aminte spre deosebire de încă zece jurnaliști care s-ar fi putut adresa lui.

Despre un alt caz mi-a povestit un medic: într-un moment de cumpănă, s-a dus la o mănăstire să-și descarce sufletul de povara grea a păcatelor care-l apăsau. Duhovnicul locului chiar de la începutul spovedaniei i-a zis că are prea puțin timp la dispoziție așa că să spună ce-i mai important. Rezultatul a fost că acest doctor a prescris și în continuare la zeci (sau poate sute) de paciente preparate pentru întreruperea sarcinii.

Dacă persoanele cu responsabilități publice aduc așa o faimă de pe urma relației cu mediul ecclesial ce să mai spunem de ceilalți oameni aflați în suferință?! Am fost martorul unei situații când timp de trei ani de la chemarea repetată a preotului în casa unui invalid primul n-a onorat invitația nici chiar în pragul trecerii din viață a acestui bolnav. Astel, acesta a murit nemărturisit la câțiva pași de biserică.

~ ~ ~

Pe de altă parte, laitmotivul cancelariilor clericale este că presa-i anticreștină, organizându-se anual conferințe despre păcatul avortului, criticând guvernarea, făcând campanie unor forțe politice și mâniindu-se și burzuluindu-se că statul nu acordă prea multă atenție instituției bisericești. Totul în timp ce aproape lunar aflăm despre conflictele din comunitatățile parohiale, bătăi între clerici, limuzinele și palatele unor preoți, cazuri de relații homosexuale în mănăstiri, pedofilie în rândul slujitorilor altarului, etc

Care dacă nu aceasta este argumentul satanismului la noi – să lupți cu Biserica lui Hristos din interiorul acesteia spunând că pericolul vine din afară (spre exemplu din Europa sau din partea guvernării) în același timp dând cu piciorul în cei de jos care au la moment nevoie de ajutor?!

Câte scandaluri legate de reprezentanții eclesiastici ne rezervă viitorul apropiat este greu de spus. Un sigur lucru este sigur - atât timp cât preoția va fi trăită doar ca o profesie nu și ca o chemare a inimii acestea vor fi din ce în ce mai multe și mai urâte. Sataniștii în sutană vor face tot ce le este în putință să murdărească imaginea Bisericii în societate, prin lipsa de atitudine împotriva celor care încalcă ordinea canonică internă dând astfel motive întemeiate pentru criticarea insituției clericale și pentru diletanții care știu numai să hulească și să jignească.
_______________________
PS: Cei care au cunoștințe de litugică știu că slujba duminicală cuprinde și ”Sărutarea păcii” care include în sine formula „Hristos în mijlocul nostru” la care preoții răspund în altar „Este şi va fi”. Printre cei care-i numesc sataniști a prins radăcini o altă formulă de răspuns - „Nu este și nu va fi”. Vă mai întrebați de ce este blamată Biserica?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu